Przeżywanie radości i smutku uczniów z Ukrainy w polskich szkołach w okresie rosyjskiej agresji
Über dieses Buch
Wojna w Ukrainie spowodowana agresją Rosji spowodowała, że wiele rodzin, szczególnie z dziećmi, musiało opuścić kraj. Dzieciom i im najbliższym towarzyszyły negatywne emocje związane z wyjazdem z ojczyzny, wielką niewiadomą co do ich przyszłości. Odczuwali oni zapewne i te pozytywne – że unikną okaleczenia, a także śmierci. W tych emocjach miały więc miejsce i radość, i smutek. Powstaje pytanie: jakie sytuacje generowały radość i smutek? Punktem wyjścia odpowiedzi na powyższe pytania jest ukazanie w skrótowej formie teorii emocji R. Plutchika oraz ukazanie miejsca i funkcji smutku i radości w strukturze emocji tego autora. W drugim etapie ukazany został przegląd wyników wybranych badań dotyczących przeżywania radości i smutku przez uczniów z Ukrainy. W strukturze badań znajdują się również własne badania empiryczne.
