Terapia, która uwalnia radość. Taniec, ruch i niepełnosprawność w perspektywie doświadczeń uczestników zajęciach baletowych w studio Ballet for All Kids
Streszczenie
W tekście podjęto refleksję nad radością ujmowaną jako pozytywnie wartościowana emocja, nastrój oraz dyspozycja do jej odczuwania w perspektywie doświadczeń grupy tancerzy z niepełnosprawnością, uczestników zajęć organizowanych w kalifornijskiej szkole Ballet for All Kids. Analiza reportażu ukazującego przygotowania tancerzy do występu wieńczącego całoroczną pracę umożliwiła ukazanie nie tylko terapeutycznych wartości samego tańca, jako czynnika kształtującego samoświadomość i wzmacniającego motywację do działania, ale również znaczenia radości w perspektywie rozwoju osobowego tancerzy.
Pobrania
Strony
171-186
Opublikowane
3 November 2025
Prawa autorskie (c) 2025 Jacek Siewiora, Ewelina Sobocha, Elżbieta Lubińska-Kościółek, Katarzyna Lichtańska, Paulina Rzewucka, Monika Pyrczak-Piega, Bożena Majerek, Wojciech Pal, Oksana Dubinina, Krystyna Chałas, Paulina Hornik, Renata Smoleń, Agnieszka Ochman
