Hit–idol–wideoklip. Współczesne formy manipulacji poprzez muzykę rozrywkową
Słowa kluczowe:
manipulacja, przemysł muzyczny, show-biznes, muzyka rozrywkowa, psychologiczna osobliwość muzyki, techniki manipulacji podświadomością, hit, idol, wideoklip, pokolenie iGen, tłum, tłum cyfrowy, gra intertekstualnaStreszczenie
W pracy została przedstawiona problematyka manipulacji w muzyce rozrywkowej. Temat został opracowany w oparciu o literaturę przedmiotu, czyli opracowania, analizy, artykuły badawcze oraz wyniki badań, jak również literaturę z zakresu filozofii, filozofii muzyki, estetyki, muzykologii, psychologii, jak również psychologii muzyki. Celem pracy było przedstawienie niepokojącego zjawiska manipulacji przy wykorzystaniu muzyki, przeprowadzanej zwłaszcza na pokoleniu iGen, zjawisko to zostało zaprezentowane jako system manipulacji hit–idol–wideoklip, opartego na trzech zasadniczych elementach: hit, idol, videoklip.
Pobrania
Opublikowane
21 November 2025
Prawa autorskie (c) 2025 Mikołaj Budnik
Szczegóły dotyczące monografii
ISBN-13 (15)
978-83-8370-081-6
