Hit–idol–wideoklip. Współczesne formy manipulacji poprzez muzykę rozrywkową

Autorzy

Mikołaj Budniak
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
https://orcid.org/0000-0002-0303-3823

Słowa kluczowe:

manipulacja, przemysł muzyczny, show-biznes, muzyka rozrywkowa, psychologiczna osobliwość muzyki, techniki manipulacji podświadomością, hit, idol, wideoklip, pokolenie iGen, tłum, tłum cyfrowy, gra intertekstualna

Streszczenie

W pracy została przedstawiona problematyka manipulacji w muzyce rozrywkowej. Temat został opracowany w oparciu o literaturę przedmiotu, czyli opracowania, analizy, artykuły badawcze oraz wyniki badań, jak również literaturę z zakresu filozofii, filozofii muzyki, estetyki, muzykologii, psychologii, jak również psychologii muzyki. Celem pracy było przedstawienie niepokojącego zjawiska manipulacji przy wykorzystaniu muzyki, przeprowadzanej zwłaszcza na pokoleniu iGen, zjawisko to zostało zaprezentowane jako system manipulacji hit–idol–wideoklip, opartego na trzech zasadniczych elementach: hit, idol, videoklip.

Hit-idol-wideoklip • okładka

Pobrania

Opublikowane

21 November 2025

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Szczegóły dotyczące monografii

ISBN-13 (15)

978-83-8370-081-6