Funkcjonowanie agencji prasowych. Wybrane zagadnienia

Autor/innen

Elżbieta Czarny-Drożdżejko, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie; Michał Niewiadomski; Agata Dziekan-Łanucha, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie; Julia Molibog; Miłosz Kluba; Aleksandra Mirek-Rogowska

Schlagworte:

agencje prasowe, prawo prasowe, Polska Agencja Prasowa

Über dieses Buch

W naszym opracowaniu poszczególni autorzy opisują różne zjawiska związane z funkcjonowaniem agencji prasowych. Większość tekstów dotyczy Polskiej Agencji Prasowej, która jest najstarszym i najlepiej działającym krajowym podmiotem dostarczającym informacji do większości polskich mediów. Autorzy badają więc polityczne i prawne uwarunkowania dotyczące funkcjonowania PAP, sposób organizacji samej działalności tego przedsiębiorstwa, funkcjonowanie różnorodnych serwisów informacyjnych, które są następnie dostarczane do mediów, i szczegółowe kwestie związane z rozpowszechnianiem wizerunków w ramach serwisów informacyjnych PAP. Oprócz tego opracowanie dostarcza ogólnych informacji na temat agencji prasowych, jak na przykład ich funkcjonowania w systemie teleinformatycznym. Szczegółowo została również zbadana istotna w ostatnim czasie kwestia prawnej ochrony informacji jako takiej, która właśnie jest towarem sprzedawanym przez agencje.

Kapitel

Downloads

Veröffentlicht

June 27, 2022

Lizenz

Creative Commons License

Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung 4.0 International.