Funkcjonowanie agencji prasowych. Wybrane zagadnienia

Authors

Elżbieta Czarny-Drożdżejko, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie; Michał Niewiadomski; Agata Dziekan-Łanucha, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie; Julia Molibog; Miłosz Kluba; Aleksandra Mirek-Rogowska

Keywords:

agencje prasowe, prawo prasowe, Polska Agencja Prasowa

Synopsis

W naszym opracowaniu poszczególni autorzy opisują różne zjawiska związane z funkcjonowaniem agencji prasowych. Większość tekstów dotyczy Polskiej Agencji Prasowej, która jest najstarszym i najlepiej działającym krajowym podmiotem dostarczającym informacji do większości polskich mediów. Autorzy badają więc polityczne i prawne uwarunkowania dotyczące funkcjonowania PAP, sposób organizacji samej działalności tego przedsiębiorstwa, funkcjonowanie różnorodnych serwisów informacyjnych, które są następnie dostarczane do mediów, i szczegółowe kwestie związane z rozpowszechnianiem wizerunków w ramach serwisów informacyjnych PAP. Oprócz tego opracowanie dostarcza ogólnych informacji na temat agencji prasowych, jak na przykład ich funkcjonowania w systemie teleinformatycznym. Szczegółowo została również zbadana istotna w ostatnim czasie kwestia prawnej ochrony informacji jako takiej, która właśnie jest towarem sprzedawanym przez agencje.

Chapters

Downloads

Published

June 27, 2022

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.